Natt-lan på Hemmakväll

Jim Andersson har med hjälp från Emelie Holmberg på Hemmakväll styrt upp ett Natt-LAN som ska hållas under Kulturlovet. Vi träffade honom på Hemmakväll för att ta reda på mer om idén.

 

Hur kom du på att du ville anordna ett lan?

Jag såg D.I.Y affischen och trodde först att den som kom på det bästa förslaget vann 100.000 kr själv, så var det ju inte. Men när jag ändå hade bestämt att jag ville göra ett lan så kändes det dumt att bara lämna det.

 

Vad spelar du när du lanar?

Mest CS (Counter-Strike) och WC3 (World of Warcraft 3)

 

Har det varit svårt att anordna lanet?

Inte så värst

 

Tror du att det kommer komma mycket folk?

Ja, jag har varit runt på några skolor och berättat om tid och datum. Då var det många som hade frågor och verkade intresserade.

 

Annordnas det många lan i Umeå?

Oftast är man väl några kompisar som styr ihop lan hemma hos någon, men det är olika.

 

Natt-lanet kommer att hållas den 26-27 oktober på Hemmakväll, mer info hittar ni här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0