TP inte TC - efter(-)festen

Lugnet efter stormen. deltagarna från spelkvälllen har lämnat lägenheten. Kvar finns massa tomma tallrikar spridda spelpjäser och en lugnande Jack Johnson i högtalarna.
Det dracks kaffe och te, pratades, skrattades och skreks. Kampen över tårtbitarna (av plast) var hård och prestigefylld men Isabell med nya killen (?!) tog hem spelet.

Om ni har koll på vad Grönlands största glaciär heter, vad getens sträva päls kallas, eller hur många medaljer Sverige tog under första veckan i sommar-OS i Sydney 2004 (0 stycken, någon överraskad?) så hade ni varit vår bittra fiende =)

Några citat från  kvällen:
" jag lärde mig mycket om Sveriges kultur och historia, det är kul för mig som nyinflyttad från Tyskland."
"de här bullarna med choklad i var hur goda som helst, jag tog tre stycken"
"vad i =()//&%&*¤¤&**%%?! det hade jag ingen aning om!"
"det gör inget om du svarar fel en gång, det har de andra gjort 1000 gånger"
"det här vär jättekul det måste vi göra om även utan kommunens sponsring!"

Tack Umeå Ungdomsstad 2009!
/rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0