Eldshow 5e november!

Det var sannerligen inte en vanlig syn som mötte ens ögon då man intog plats på torget i fredags för att beskåda eldshowen. Showarna snurrade elden, kastade den, slogs med den, låtsades vara en drake med den, slukade den! Ja, det var sannerligen en spektakulär show.

 

Den första tanken som slog mig var att de bar så lite kläder, de borde frysa! Jag ändrade mig sedan snabbt när jag kände de större lågornas värme slå mig i ansiktet. Det var nog inte så kallt ändå.

 

Showen var lagom lång och innehöll lagomt många olika trick för att man inte skulle tappa intresset. Det hela inleddes med en man som sprutade eld med hjälp av lite alkohol, och avslutades med ett litet nummer då alla showarna var med på ett hörn.

Jag får heller inte glömma fighten där de slogs med brinnande pinnar och hade krigsrop för sig!

 

Jag och Lina passade på att ställa några frågor! Här till en man med långt skägg, och till en tjej som släckte eld i munnen.

 

Värnar du om skägget under showerna?

”- Ja, skägget utsätts ofta för fara! Hela mitt liv är i fara, hela tiden!”

 

Smakade elden gott i din munhåla, där?

”- Nej, det smakar inte så mycket faktiskt.”

Text: Malin Dahlstedt, Foto: Anders Danielsson

/ Malin & Lina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0